Tuesday, August 10, 2010

Husse och jag är på Banan

Här kommer en liten rapport ”Visst … Husse och jag är på Banan”

Jag och husse har gjort vår första start i elitklass. Vi blev 7:a på lördag och 9:a på söndagen, det var femton anmälda varje dag. Jag gick jättebra på specialen, vi var bara tre som fick betyg på uppletande på lördagen. Husse sammanfattade lydnaden såhär : "Arrak vet bäst och vill mer än husse kan styra upp," men husse och jag ska träna på.

Dock måste konstateras att husse lite ringrostig, för senast han deltog i elitklass var 1994 och då med sinn 9 åriga Silverpilens Zarko, bror till Marhöjs stamtik.

Helgens tävlingar gick i Hagfors och lördagens segrare var vår Kristina med Lycca. (Kristina har tävlat SM med min moster Doriz ).Hon blev dessutom tvåa på söndagen slagen med bara en ½ poäng, grattis Kristina till 2 cert samma helg. Tack också för de värmande orden efter lydnaden, de behövdes. "Det fixade ni bra två dagar i rad, kan vara jobbit, me55n inte då, med lite tumme på den pojken, får vi se upp"Pojken? Hon måste mena husse…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home