Monday, October 02, 2006

Bruksliv med Marhöjs Arrak



Hej alla hundvänner!



Jag heter Marhöjs Arrak och är född i Mölltorp en liten ort utanför Karlsborg.

Min uppfödare som det heter i hundsammanhang, är Mari- Anne & Kjell Thorén. Jag kan berätta att jag fick en fin uppväxt och start i livet. Under hela min uppväxt fick jag gå fritt ute i deras trädgård tillsammans med mina syskon som är 6 stycken och min morsa Dixi.Mari-Anne fixade maten åt oss och Kjell skötte det s k sociala.

När jag var 6 veckor då kom det några och hälsade på från Dalarna och ville titta på oss valpar 7. Redan vid första mötet sa det klick för mig, den hussen ville jag ha. Jag sprang fram och hälsade på honom så fort han dök upp. De kom också dagen därpå och då sprang jag också fram till honom först av alla och då kunde han inte motstå mig. Därför bar det av till Dalarna i månadsskiftet juli/augusti och nu bor jag på en ort som heter Malung/Sälen i en liten by som heter Böle.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home